Υγεία και τραυματισμός δρομέα

ΓΟΝΑΤΟ ΤΟΥ ΔΡΟΜΕΑ
26 Μαρτίου 2018
Αντιμετώπιση αθλητικών τραυματισμών
13 Απριλίου 2018
Show all

 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΥΓΙΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑN
ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΟΝΗ

Εάν είστε δρομέας υψηλού επιπέδου, πολεμιστής του Σαββατοκύριακου ή κάπου ενδιάμεσα, δεν πρόκειται για το αν θα συμβεί κάποιος τραυματισμός, αλλά πότε θα συμβεί. Οι μισοί δρομείς θα τραυματιστούν περισσότερες από μία φορές σε μια διετία και οι γυναίκες δρομείς έχουν περισσότερες πιθανότητες .
Η εφαρμογή επαναλαμβανόμενης δύναμης σε παρατεταμένο χρονικό διάστημα ή η αύξηση ξαφνικά σε επίπεδο προπόνησης μπορεί να προκαλέσουν το γόνατο του δρομέα, τενοντίτιδα του Αχιλλείου, πελματιαία απονευροσίτιδα, , το σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας, περιοστίτιδα κνήμης, επιγονατιδική τενοντίτιδα, διάστρεμμα του αστραγάλου, θλάση μυών κ.α.
Ενώ οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2 και η υπέρταση συχνά θεωρούνται ασθένειες των ανθρώπων της καθιστικής ζωής, οι αθλητικοί άνθρωποι δεν έχουν ανοσία σε θέματα υγείας αντιθέτως είναι επιρρεπείς σε κατάγματα καταπόνησης ή κόπωσης, σε περιοστίτιδες κνήμης και θλάσεις μυών.
Αλλά ας το παραδεχτούμε, οι περισσότεροι δρομείς δεν παρηγορούνται από αυτό το παράσημο τιμής και δεν ανέχονται καλά τους τραυματισμούς τους . Αντίθετα, προκαλούν το γεγονός ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν σε κάτι που τους κρατά φυσικά και διανοητικά υγιείς.
Όταν τραυματιστείτε , φοβόμαστε για την απώλεια της φυσικής κατάστασης, τη δυνατότητα αύξησης του σωματικού βάρους και την ανησυχία που δεν θα επιστρέψετε στο προηγούμενο επίπεδο φυσικής έντασης. Οι δρομείς που τραυματίζονται μπορούν να γίνουν καταθλιπτικοί. Οι φίλοι και η οικογένειά τους μπορούν να τα βρουν δύσκολα.
Εδώ είναι τρεις συμβουλές αντιμετώπισης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι δρομείς για να διαχειριστούν το να παραγκωνιστούν:
1. Έχετε μια δεύτερη σωματική δραστηριότητα
Η συμβουλή είναι να έχετε μια βοηθητική σωματική δραστηριότητα ήδη σε ισχύ πριν εμφανιστεί ένας τραυματισμός.
Έχοντας μια φυσική εναλλακτική ανεξάρτητα από το τρέξιμο μπορεί να διευκολύνει τις ανησυχίες για την απώλεια της φυσικής κατάστασης και σας βοηθά να συνεχίσετε να απολαμβάνετε πολλά από τα διανοητικά οφέλη που εμφανίζονται από το τρέξιμο. Μια δευτερεύουσα φυσική δραστηριότητα επίσης βοηθά τα άτομα να διατηρήσουν τη δομή και τη ρουτίνα στη ζωή τους, δύο πράγματα που βοηθούν στην πρόληψη ή τη μείωση της κατάθλιψης. Επιπλέον, μια δευτερεύουσα σωματική δραστηριότητα συμβάλλει στη διατήρηση της φυσικής κατάστασης, κάτι που διευκολύνει το συναισθηματικό βάρος του να έχετε τραυματιστεί.
2. Μείνετε συνδεδεμένος
Οι αθλητές μιας ομάδας μπορούν να συνεχίσουν να συμμετέχουν στον αθλητισμό ακόμα και όταν τραυματιστούν, αλλά το τρέξιμο τείνει να είναι μια μοναχική δραστηριότητα. Ωστόσο, τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης μπορούν να βοηθήσουν τους δρομείς που δεν ανήκουν στους τοπικούς συλλόγους ή τις ομάδες τους να ενισχύσουν τα συναισθήματα της διασύνδεσης και του καθησυχασμού. Το Facebook, οι πίνακες μηνυμάτων και οι τρέχουσες εφαρμογές επιτρέπουν στους δρομείς να δημιουργούν φιλίες, να μοιράζονται ορόσημα και, το σημαντικότερο, να προσφέρουν ενθάρρυνση και υποστήριξη όταν τραυματίζονται. Τα κοινωνικά μέσα βοηθούν επίσης τους δρομείς να παραμένουν υπολογίσιμοι για να επανέλθουν στο τρέξιμο όταν ανακάμψουν από τον τραυματισμό τους. Όταν είστε τραυματίες, αισθάνεστε ξαφνικά σαν ξένος. Παρακολουθείτε τους φίλους σας να επιταχύνουν, να κουβεντιάζουν και να γελούν, ενώ βυθίζεστε σε μια σκέψη κρίματος και δυσαρέσκειας. Ωστόσο, η διατήρηση της επαφής μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά. Πρέπει τουλάχιστον να μπορούμε να μιλάμε για το τρέξιμο, και οι φίλοι που τρέχουν παρέχουν αυτή την ευκαιρία. Οι φίλοι μπορούν να σας δώσουν αυτή την ευκαιρία να ενημερωθείτε, να σκεφτείτε τους στόχους όταν επιστρέψετε. Καλοί φίλοι μάλιστα θα ψέξουν για το πόσο κακές ήταν οι διαδρομές τους έτσι δεν θα αισθάνεστε πολύ ζηλιάρης .

3. Αντιμετωπίστε τις καταστροφικές σκέψεις
Δεν είναι μυστικό ότι οι δρομείς υπερηφανεύονται για το πάθος τους και ξοδεύουν πολύ χρόνο για να σκεφτούν το άθλημα. Όταν τραυματιστείτε, είναι εύκολο να έρθουν στο μυαλό σκοτεινές και καταστροφικές σκέψεις.
Για παράδειγμα, μια ασθενής μου κατάφερε να χειριστεί αποτελεσματικά την κατάθλιψη με τρέξιμο και προετοιμαζόταν με ενθουσιασμό για τον πρώτο της μαραθώνιο. Ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη ψυχικά και σωματικά. Όπως πλησίασε ο μαραθώνιος, όμως, μια σοβαρή περίπτωση πελματιαίας απονευρωσίτιδας την υποχρέωσε να αποσύρει την συμμετοχή της από τον αγώνα.
Ο τραυματισμός προκάλεσε μια σειρά από καταστροφικές σκέψεις που στην αρχή σχεδόν δεν γνώριζε ότι μπορεί να έχει, συμπεριλαμβανομένων των ιδεών ότι ποτέ δεν θα τελείωσε έναν μαραθώνιο. Ακόμη χειρότερα, σκέφτηκε ότι η κατάθλιψη θα επέστρεφε σε επίπεδο πιο σοβαρό από πριν. Τέλος, αυτή η ασθενής ανησυχούσε πολύ για την αμηχανία και την ταπείνωση, διότι μιλούσε συχνά στην οικογένειά της και στους φίλους της για την συμμετοχή στον πρώτο μαραθώνιο της. Άρχισε να πιστεύει πως ήταν εξαρχής μια «χαμένη” για να τραυματιστεί.
Όταν ήταν σε θέση να εντοπίσει τις λάθος σκέψεις της και να τις εξετάσει πιο στενά, ήταν πλέον σε θέση να κάνει μικρές, θετικές αλλαγές στα πιστεύω της. Η διάθεσή της δεν βελτιώθηκε εν μία νυκτί, και δεν ήταν ακόμα ευτυχής για το ότι τραυματίστηκε, και ποιος θα ήταν; Αλλά όταν έβαλε τις αρνητικές της σκέψεις σε δοκιμή, ήταν σε θέση να δει τον τραυματισμό της ως μέρος της πρόκλησης του μαραθωνίου.
Με την πάροδο του χρόνου αισθάνθηκε λιγότερο αβοήθητη. Συνολικά, άλλαξε τον τρόπο σκέψης και έβαλε στο μυαλό της το ότι δεν πέτυχε το στόχο της ήταν μέρος της όλης δοκιμασίας.
Σε κανέναν δρομέα δεν του αρέσει να τραυματίζεται κατά την άσκηση. Αλλά έχοντας μια ποικιλία δεξιοτήτων αντιμετώπισης, συμπεριλαμβανομένης μιας εφεδρικής σωματικής δραστηριότητας, παραμένοντας συνδεδεμένοι με τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, και να σκεφτείτε την θετική πλευρά του προβλήματος θα επωφεληθείτε μέχρι να μπορέσετε κυριολεκτικά και εικονικά να επιστρέψετε στα πόδια σας.

 
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Κ. ΜΠΑΛΑΝΙΚΑΣ

ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΔΟΝΑΤΟΥ ΔΗΜΟΥΛΙΤΣΑ 29-31
49100 ΚΕΡΚΥΡΑ
6974587337
2661100376